Vědci nedávno zjistili, že očista mozku probíhá prostřednictvím speciálního glymfatického systému, který sestává z dvou typů mozkových buněk – astrocytů a gliových buněk. Ty z mozku odstraňují toxiny podobně, jako se jich zbavuje lymfatický systém přes játra. Podstatným pomocníkem při úklidu je spánek, kdy se kanálky mezi jednotlivými neurony rozšíří a mohou tak lépe odvádět nahromaděný odpad. Bez dostatečného spánku nejde odklidit dostatek odpadu a mozek tak stárne rychleji.

Kvalitu spánku přitom můžeme podpořit dvěma jednoduchými způsoby. Spěte v klidu a ve tmě.  Spánkem při zapnuté televizi či rozsvícené lampičce narušujete přirozený spánkový cyklus mozku a tím i výrobu hormonů jako je například melatonin, který hraje důležitou roli v řízení biorytmů. Úplného klidu při spánku můžete dosáhnout i zakrytím světélek elektrických přístrojů.

Zvyšte příjem thiaminu

Thiamin neboli vitamin B1 podporuje krevní oběh v mozku a celkově působí příznivě na náš nervový systém. Jeho nejdostupnějším zdrojem jsou pšeničné otruby, rýže natural, pohanka, klíčky, hrách, fazole, listová zelenina, květák, chřest, mandle, vlašské a lískové oříšky, dýňová a slunečnicová semínka a vejce. Důležité při konzumaci uvedených potravin je i jejich vhodné zpracování, tepelnou úpravou se totiž kvalita vitaminu snižuje.

Hodnotný spánek a správná výživa jsou pouze dva z mnoha účinných způsobů, jakými můžeme svůj mozek chránit před nemocemi a rychlejším stárnutí. Chcete-li se více dozvědět o dalších zásadních vlivech na správnou mozkovou činnost a zdraví celého organismu, kontaktujte naše Centrum holistické péče.